« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

La cacera de bruixes a la Vall de Siarb

1 juliol 2022 - 18:30

Divendres 1 de juliol a les 18:30 h farem una ruta interpretativa pels camins de l’entorn Llagunes amb l’autora del llibre  Dones al marge, Ivet Eroles.

Durant el segle XVI es van dur a terme judicis i sentències contra diverses dones del Pallars Sobirà que van ser acusades de bruixes. A la Vall de Siarb, Blanca de Vilamur i Na Margarida Guitarda de Llagunes van ser processades per crims de bruixeria a principis de segle. Des del Museu de Camins s’ha trobat convenient que aquesta història, lligada directament a la vall, sigui coneguda i pugui ser explicada i narrada per una de les persones que ha investigat més sobre el tema, Ivet Eroles, autora del llibre Dones al marge. Amb ella recorrerem els camins de l’entorn de Llagunes tot fent una lectura d’algun dels passatges del llibre, explicarem també alguns secrets dels camins antics i acabarem la ruta amb un petit refrigeri al safareig del poble.

La jornada començarà a les 18:30 hores al pàrquing de Llagunes, a continuació es farà una ruta senzilla i apta per a tots els públics d’una durada d’uns 40 minuts i es retornarà al poble de Llagunes a fer un refrigeri a la font.

Us hi esperem!

Mostra els detalls