« Tots els esdeveniments

Curs de murs de pedra seca 8-9 octubre

8 octubre 2022 - 08:00 - 9 octubre 2022 - 14:00

- 30€

La tècnica de la pedra seca és una tècnica mil·lenària àmpliament utilitzada a tot el Pirineu; tant per construir bancals, camins, mitjançant els materials que es troben en la zona i encaixant les pedres sense utilitzar cap tipus de material extra que les uneixi.

Conèixer aquesta tècnica és important tant pel seu valor en sí, com per reconstruir i reparar les parets que cauen i es volen mantenir. Aquest cap de setmana, proposem un curs teòric-pràctic en què aprendrem a construir murs amb els seus fonaments, alineacions, acabats, etc.

La pràctica es realitzarà en un mur esfondrat d’un camí vell del Museu de Camins que s’està duent a terme a la Vall de Siarb.

Amb el mestre Artur Ribas.

PROGRAMA 8 i 9 d’octubre 2022

Dissabte 8 d’octubre
9.00 h  Inscripcions i lliurament de la documentació
9.15 h  Presentació de la jornada i visita de l’obra i parets adjacents Sr. Marc Cortina, representant de Museu de Camins.
9.30 h  Bases teòriques i pràctiques per a la construcció dels murs de pedra seca: tipus de murs i presentació de les eines de treball
11.00 h Pausa
11.45 h  Bases teòriques i pràctiques per a la construcció dels murs de pedra seca: l’assentament, el desplom i el fonament
14.00 h  Cloenda del dia

Diumenge 9 d’octubre
9.00 h  Bases teòriques i pràctiques per a la construcció dels murs de pedra seca: motius dels desperfectes de les parets i tipus de pedres
11.00 h  Pausa – esmorzar
11.45 h  Bases teòriques i pràctiques per a la construcció dels murs de pedra seca: el reble, les capterreres i la crestellera
14.00 h  Cloenda de la jornada.

Certificat d’aprofitament i reconeixement del Parc Natural de l’Alt Pirineu

Inscripcions: info@museudecamins.com
Preu formació: 30 € (dos dies) o bé 15 € (un dia)

Mostra els detalls